ДОБРОГО ДНЯ УЧНІ ГРУПИ №34
Продовжуємо очне навчання з предмету Агротехнологія
03.04.2024
Тема програми:Основи раціонального використання машин
Тема уроку№46 Вимоги до комплектування машино – тракторних агрегатів
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал та записати конспект.
1. Основні вимоги до
комплектування машинно-тракторних агрегатів. Режими роботи агрегату
Комплектування агрегатів – науково обґрунтований процес вибору
оптимального складу агрегатів і його режимів роботи згідно з вимогами
запропонованої технології дотримання агронормативів під час виконання
технологічних операцій.
Під час комплектування
машинно-тракторних агрегатів, згідно з вимогами до них , слід ураховувати такі
вимоги:
- дотримання
агротехнічних вимог щодо своєчасності виконання операцій;
- машинно-тракторний
агрегат під час виконання технологічної операції має сприяти виконанню
наступної технологічної операції;
- машинно-тракторний
агрегат має бути маневровим, прохідним, володіти стійкістю руху, тобто
зберігати заданий напрямок руху, що сприяє високоякісному виконанню
технологічної операції;
- висока
продуктивність за мінімальних питомих витрат ресурсів (трудових,
енергетичних, паливо-мастильних матеріалів, матеріальних і фінансових);
- якнайменший
вплив на навколишнє середовище;
- створення
умов для довгострокової, високопродуктивної праці персоналу з
обслуговування агрегатів;
- машинно-тракторні
агрегати мають забезпечувати технологічну і параметричну сумісність
(узгодженість за шириною захвату, шириною колії, прохідністю,
продуктивністю). Параметрична сумісність МТА передбачає узгодженість за
кількістю рядків або міжрядь, що обробляють агрегати до і після проведення
цих операцій;
- машинно-тракторні
агрегати мають забезпечувати вимоги охорони праці;
- номінальна
сила тяги тракторів на обраній передачі має > використовуватися в
допустимих межах.
Оптимальне агрегатування – це раціональне
поєднання енергетичної частини та робочої машини в заданому діапазоні робочої
швидкості й ширини захвату агрегату, за якого забезпечується максимальна
продуктивність за мінімальних витрат ресурсів (трудових, енергетичних,
паливо-мастильних матеріалів, матеріальних і фінансових) у розрахунку на
одиницю роботи.
З урахуванням цих вимог
комплектують агрегат і обирають оптимальні режими роботи.
Режими роботи агрегату
характеризують поступальна швидкість його руху і завантаженість двигуна за
крутним моментом. Аналіз режимів завантаження агрегату здійснюють за
завантажувальними режимами роботи двигуна трактора .
Кількість машин в
агрегаті має бути такою, щоб можливе збільшення тягового опору не перевищувало
запасу сили тяги трактора.
2. Способи визначення
кількості машин в агрегаті, їх характеристика
Для виконання будь-якої
технологічної операції встановлено єдину послідовність складання агрегату:
1. Згідно з агротехнічними
вимогами вибирають тип трактора, зчіпки і машини (з урахуванням їх
експлуатаційних характеристик).
2. За умовами експлуатації,
робочими параметрами підібраних тракторів і машин, а також рекомендованим
діапазоном швидкостей руху (за показниками якості роботи) визначають кількість
машин в агрегаті.
3. З урахуванням зазначених
вимог регулюють трактор, зчіпку і робочі &машини, а потім формують агрегат.
Якщо склад агрегату визначає
конструкція машини (наприклад, глибоке розпушування начіпним
глибокорозпушувачем КПГ-2-150), то за заданої глибини обробітку і відомого
питомого опору ґрунтів визначають середній опір агрегату. Після цього
залишається підібрати швидкість руху і робочу передачу. Якщо агрегат
комплектують з кількох машин, то їх кількість визначають одним з двох способів:
досвідним або розрахунковим.
Досвідний спосіб
ґрунтується на нагромадженому досвіді складання агрегатів. Коли використовують
нові трактори і машини, агрегат комплектують на основі заводських інструкцій
або довідкових рекомендацій.
Вибравши зчіпку,
приєднують до неї машини і перевіряють агрегат у роботі. На потрібній передачі,
що відповідає заданому діапазону швидкостей, визначають завантаження двигуна трактора
за показами приладу, розміщеного в кабіні, зокрема тахоспідометра. Якщо такого
приладу немає, перевіряють завантаження шляхом переходу на вищу передачу:
нормальна робота двигуна на вищій передачі свідчить про те, що до цього він був
недовантажений. Тому треба збільшити кількість машин в агрегаті, щоб досягти
потрібних показників. У разі перевантаження двигуна кількість машин відповідно
зменшують або переходять на нижчу передачу, якщо швидкість руху на ній
агротехнічно допустима.
У разі використання
досвідного способу витрачається багато часу на експерименти. Тому вигідніше
попередньо визначити кількість машин в агрегаті розрахунковим методом, а потім,
після перевірки агрегату в роботі, внести уточнення.
Розрахунковий спосіб
визначення кількості машин в агрегаті, що враховує конкретні умови, найбільш
точний. За готових графіків, що відображають специфіку роботи, можливий
графічний розрахунок агрегату, коли дані про кількість машин, передачу,
швидкість руху, витрату палива, а інколи і змінну продуктивність, беруть із
графіка.
Якщо тяговий опір
агрегату визначають розрахунковим методом, а інші дані про склад агрегату
беруть з графіка, то це вже графоаналітичний спосіб розрахування агрегату.
Визначення складу агрегату лише за допомогою розрахування характерне для
аналітичного методу.
3. Порядок
аналітичного розрахування складу машинно-тракторного агрегату
Аналітичне розрахування
проводять у такій послідовності:
1. Визначають агротехнічні
вимоги до виконання конкретної технологічної операції.
2. Визначають агротехнічно
допустимі швидкості руху агрегату під час виконання конкретної технологічної
операції.
3. Вибирають тип і марку
трактора.
4. Вибирають передачі
трактора, які забезпечують швидкості руху в агротехнічно допустимому діапазоні
швидкостей.
5. Визначають тягове зусилля
трактора на вибраних передачах і для заданих ґрунтових умов роботи агрегату.
6. Вибирають марку
сільськогосподарської машини; визначають тяговий опір однієї машини; визначають
кількість машин в агрегаті.
7. За кількістю робочих
машин визначають марку зчіпки.
8. Розраховують тяговий
опір агрегату.
9. Визначають коефіцієнт
використання тягового зусилля трактора, на вибраних передачах. Вибирають ту
передачу, на якій коефіцієнт & тягового зусилля знаходиться в допустимих
межах або наближається до них.
Комментариев нет:
Отправить комментарий