Машини і обладнання Урок №21 26.01.2024

 Добрий день, учні групи № 14

 

ДНЗ "Знам'янський професійний ліцей".   


За допомогою цього блогу, ми будемо з вами   здійснювати 


дистанційне навчання   з предмету : "Машини і обладнання"

    

26.01.2024

Домашнє завдання - Опрацювати матеріал, скласти опорний конспект і вивчити.


Тема програми :Технічне обслуговування обладнання та машин.


Тема  уроку№21
 
Правила безпечної експлуатації і технічне обслуговування автонапувалок, кормоприготувальних машин.

Технічне обслуговування машин на тваринницьких фермах включає перевірку на наладку їх у стаціонарних умовах, щоденне і періодичне технічне обслуговування, ремонт, збереження машин та обладнання.

Щоденне технічне обслуговування — це зовнішня очистка, перевірка та затягування зовнішніх кріплень, усунення підтікання води у водопроводах, змазування вузлів та агрегатів, перевірка рівня мастила і надійності автоматичних пристроїв, промивка обладнання та доїльних апаратів при машинному доїнні корів.

Періодичне обслуговування включає усі операції щоденного технічного обслуговування. Крім того, під час періодичного обслуговування змінюють мастило, перевіряють справність вузлів і регулюють їх, заточують ріжучі органи, виконують інші складні операції.

Періодичне технічне обслуговування виконує майстер-наладчик та електромонтери господарства під керівництвом інженера по механізації на тваринницьких фермах або бригада технічного обслуговування районного АПК РТП. На фермі обладнують пункт технічного обслуговування (ПТО), де є інструменти, прилади та обладнання для технічного обслуговування тваринницької техніки. На ПТО зберігаються запасні частини та ремонтні матеріали. Там необхідно також мати стенд-верстат, настільний свердлильний станок, електрозварювальний агрегат, пересувні майстерні.

Стенд-верстат 0Р-8721 — це зварочний каркас з кутників, обтягнутих стальними листами.

Пересувна майстерня ММТ0Ж-53 на шасі автомобіля ГАЗ-53А призначена для монтажу, технічного обслуговування та ремонту машин. Кузов майстерні суцільнометалевий, зварний. По боках його розміщуються спеціальні контейнери з дверцятами для зварочного трансформатора, гідравлічного преса та ацетиленового агрегату, які входять у комплект обладнання майстерні.

Лабораторія пересувна МПР-4844 на шасі автомобіля УАЗ-4524 з двома ведучими мостами. Використовують для діагностики, технічного обслуговування та усунення несправностей машин і обладнання тваринницьких ферм. Має спеціально обладнаний кузов з боковими і задніми дверцятами. Комплектується обладнанням для розбірно-складальних, зварних, регулювальних та слюсарних робіт.

Пересувну лабораторію по технічному обслуговуванню на шасі автомобіля ІЖ-2715 використовують для технічного обслуговування машин ферм, кормоцехів. Обладнання лабораторії дає змогу перевірити герметичність систем охолоджувальних установок, вентиля компресора, напругу, величину струму та опір електричних ліній, продуктивність вакуумних насосів, виконувати монтажні, демонтажні та слюсарні роботи.

До роботи на зазначених машинах та механізмах допускають робітників, які обізнані з будовою і правилами їх експлуатації, а також з виконанням усього комплексу робіт. Під час роботи машин і обладнання забороняється чистити, змазувати, підтягувати гвинтові з'єднання та ремонтувати машини. Змазувати і регулювати машини, які агрегатуються з трактором, дозволяється тільки при непрацюючому двигуні трактора.

Технічна експлуатація — комплекс організаційних, технічних, технологічних та інших заходів, спрямованих на підтримання машин і обладнання в справному стані. Перед технічною експлуатацією постають вимоги, зумовлені особливостями роботи фермської техніки:

1 Утримання машин та обладнання в стані постійної технічної готовності до виконання виробничих процесів і підтримання у період експлуатації високої надійності й працездатності.

2 Забезпечення протягом всього строку служби високої продуктивності та якості роботи як окремих засобів механізації, так і їх комплектів у складі потокових технологічних ліній тваринницьких об'єктів у режимах, чітко визначених технологічними параметрами виробничих процесів, а також умовами утримання тварин і догляду за ними.

3 Проведення заходів технічного обслуговування та поточного ремонту фермської техніки під час передбачених технологічними процесами нормативних перерв без зупинки основного виробництва, домагаючись при цьому зниження витрат на утримання техніки.

Основою технічної експлуатації засобів механізації є система технічного обслуговування (ТО) та ремонту машин і обладнання.

Система ТО і ремонту — це сукупність принципів і порядок здійснення заходів, які забезпечують нормативний технічний стан машин та обладнання і своєчасну їх готовність до роботи. Вона передбачає                                                                                                        встановлення видів та періодичності технічного обслуговування і ремонту всіх машин й обладнання з врахуванням їх конструктивних особливостей та умов роботи;

 розроблення норм міжремонтного наробітку, витрат запасних частин і

ремонтних матеріалів, простою при ТО і ремонті, технологій та трудомісткості, розподіл останньої за видами робіт.

Основою технічної експлуатації машин і обладнання тваринницьких ферм є планово-запобіжна система їх технічного обслуговування  ПЗСТОР).

Під ПЗСТОР розуміється комплекс взаємозв’язаних положень

та норм, що визначають організацію та порядок проведення робіт з технічного обслуговування машин і обладнання тваринницьких комплексів для заданих умов експлуатації з метою забезпечення показників якості, що передбачені в нормативній документації.

Система називається плановою, оскільки весь комплекс заходів ТО машин та обладнання з метою забезпечення заданих умов експлуатації і показників ефективності їх роботи, які передбачені нормативно-технічною документацією, здійснюється за заздалегідь складеним планом, у певній послідовності і в строки, що визначені кількістю відпрацьованого часу або іншими і обсягами виконаних робіт. Система запобіжна у зв'язку з тим, що за допомогою проведення через чітко визначені проміжки часу відповідних операцій ТО запобігається поява передчасних спрацювань, несправностей чи порушень нормативних показників якості роботи.

Таким чином, планово-запобіжна система має попереджувальний характер, передбачає нормативну періодичність та обов'язковий перелік операцій, які запобігають виникненню аварійних спрацювань і поломок машин та обладнання.


Технічне обслуговування обладнання та машин.                              В залежності від поділу фермського обладнання на групи за призначенням, розподіляються заходи щодо проведення технічного обслуговування машин та обладнання. Технічне обслуговування (далі у тексті ТО) поділяється на: ТО обладнання для водопостачання ферми, ТО машин та обладнання для приготування кормів, ТО обладнання для доїння корів і первинної обробки молока, ТО машин для прибирання та видалення гною і ТО обладнання для створення мікроклімату у тваринницьких приміщеннях.

1. Технічне обслуговування обладнання для водопостачання ферми

Обладнання для водопостачання ферм підлягає щозмінному, періодичному технічному обслуговуванню, яке провадять раз на місяць, і сезонному обслуговуванню для підготовки системи до осінньо-зимових умов експлуатації. Доцільно сезонне обслуговування сумістити з детальним технічним оглядом всього обладнання.

При щозмінному технічному обслуговуванні очищають насосне обладнання, перевіряють надійність його кріплення на фундаменті, співвісність валів насоса та електродвигуна, справність сальникових ущільнень, герметичність всмоктувального трубопроводу і приймального клапана, технічний стан контрольно-вимірювальних приладів та станції керування в цілому. Контролюють рівень масла у ваннах (картерах) насосів, наявність мастила в підшипниках кочення і ковзання, тиск води в системі. Особливу увагу приділяють системі автоматичного вмикання і вимикання насоса, її надійності та роботоздатності.

У процесі проведення періодичного технічного обслуговування, крім операцій ЩТО, здійснюють перевірку і, за потребою, заміну сальникових ущільнень, регулюють співвісність вала насоса і вала електродвигуна, доливають і, при необхідності, замінюють масло в масляних ваннах, вимірюють опір обмоток електродвигуна, перевіряють водопровідну арматуру і мережу в цілому на витікання води.

Сезонне технічне обслуговування починають з огляду технічного стану всієї системи водозабезпечення та заміни спрацьованих деталей, вузлів та агрегатів новими або відремонтованими. Не рідше одного разу на рік провадять дезинфекцію резервуарів і водопроводу 4 % розчином хлорного вапна, не рідше двох разів на рік промивають резервуар башти і систему труб зовнішньої мережі. Крім того, відновлюють захисне фарбування поверхонь, провадять утеплення вводів трубопроводів, здають на перевірку контрольно-вимірювальні прилади і оформляють журнал обліку проведених заходів.

Вали насоса та електродвигуна повинні розміщуватися в одній горизонтальній площині. Допускається відхилення не більше 0,25 мм по всій довжині вала.

Опір ізоляції обмоток електродвигуна повинен бути не менше 0,5 МОм. Якщо ця умова не дотримується, то обмотки необхідно сушити в електричній шафі при температурі 80 °С протягом 10 год.

Перевіряють подачу насоса, фіксуючи час заповнення ємкості за певний проміжок часу. Збільшення подачі насоса не повинно перевищувати 5 % паспортної, а її зменшення бути не більше 25-30 %.

Обладнання для напування тварин і птиці підлягає щозмінному і періодичному технічному обслуговуванню.

Щозмінне технічне обслуговування включає такі операції: очищення чаш автонапувалок від залишків кормів; перевірку і підтягування кріплень, справність клапанного і поплавкового механізмів; усунення несправностей, що призводять до підтікання води, а при необхідності — заміна окремих пошкоджених деталей новими.

Періодичне технічне обслуговування провадять один раз на місяць. Воно включає всі операції ЩТО і додатково: перевірку стану водорозподільної мережі й усунення несправностей; розбирання клапанного механізму, очищення, промивання його деталей в 2-4% розчині кальцинованої соди і складання; перевірку дії механізму напувалки та електропідігріву.

2. Технічне обслуговування машин та обладнання для приготування кормів

Машини та обладнання для приготування кормів підлягають щоденному та періодичному технічному обслуговуванню.

При проведенні щоденного ТО відключають машину від електромережі за допомогою рубильника. Потім перевіряють стан та надійність кріплення деталей, вузлів, заземлюючого проводу. Особливу увагу приділяють робочим органам машини (підтягують кріплення різьбових з'єднань, деформовані деталі - рихтують, затуплені - заточують, поламані та спрацьовані - замінюють). Всі виявлені несправності усувають.

Контролюють і, за потребою, регулюють натяг клинопасових та ланцюгових передач, перевіряють систему керування та правильність показів приладів (амперметрів, манометрів тощо). Змащують рухомі вузли тертя відповідно до таблиці мащення, перевіряють рівень і, при необхідності, доливають масло в редуктори.

Після цього здійснюють налагодження машини на потрібний ступінь подрібнення, регулюють зазор між ножами і проти-різальними пластинами. Перевіряють роботу машини при провертанні робочих органів від руки, а потім і на холостому ходу.

Після закінчення зміни очищають машину від пилу, бруду та залишків кормів.

Періодичне технічне обслуговування починають із виконання операцій ЩТО. Після цього перевіряють величину спрацювання молотків і переставляють їх на неспрацьовану робочу грань (при потребі) або замінюють на новий комплект (при спрацюванні всіх граней). При перестановці або заміні молотків не допускають незрівноваженості барабана. Рекомендується комплектувати пакети (вісь, молотки, розпірні втулки, шайби і шплінти) так, щоб всі вони або діаметрально протилежні не різнилися між собою за масою більше ніж на 45-50 г. Перевіряють також гостроту лез і при необхідності їх заточують, а при великому спрацюванні або сколах — замінюють окремі ножі чи весь комплект у цілому. Одночасно провадять регулювання зазору між стрічкою горизонтального конвеєра і протирізальною пластиною. Далі контролюють поздовжній розбіг вала подрібнювального апарата (не повинен перевищувати 0,2-0,3 мм) та стан ущільнюючих сальників і, при необхідності, провадять відповідне регулювання або заміну новими. Потім відкручують кришки редукторів, промивають картери дизельним паливом або гасом, протирають чистою ганчіркою, перевіряють технічний стан зубчастих коліс і заливають чисте масло; знімають приводні ланцюги, промивають у гасі (дизельному паливі), просушують і проварюють протягом 20 хв. у гарячому (80-90 °С) автолі або відпрацьованому маслі. Також перевіряють стан ізоляції обмоток електродвигунів, силових ланцюгів (їх опір повинен бути не нижче 0,5 МОм), ланцюгів керування (1 МОм) та опір повторного контура заземлення (не повинен перевищувати 4 МОм).

У відносно складних за конструкцією машинах (агрегати для приготування вітамінного борошна, пароутворювачі, подрібнювачі грубих кормів типу ИРТ тощо) для забезпечення їх довговічності, безвідказної й ефективної роботи дещо ускладнюється і структура заходів періодичного обслуговування — передбачено проведення ТО-1, ТО-2, для деяких машин навіть ТО-3 та сезонне. Перелік специфічних операцій, які провадяться при цьому, наведено у відповідних інструкціях з експлуатації.

Для роздавачів кормів передбачено проведення щоденного та періодичного (ТО-1, для частини машин і ТО-2) технічного обслуговування.

Щозмінне технічне обслуговування включає такі операції: перевірку стану і кріплення складальних одиниць і деталей, тиску в шинах, справності й надійності дії гальм, натяг приводних ланцюгів поздовжнього конвеєра та полотен поперечних транспортерів, відсутності підтікання масла в редукторах та сторонніх стуків при роботі кормороздавача; перевірку стану електропривода, засобів автоматики і огороджень ланцюгових та карданних передач, роботу поворотних ліхтарів і стоп-сигналу. Виявлені несправності та відхилення усувають.

 

При закінченні роботи провадять зовнішній огляд і очистку від бруду та залишків кормів, а після роздавання соковитих, напіврідких та рідких кормів промивають водою.

Періодичне ТО-1 включає всі попередні операції ЩТО. Також перевіряють роботу приводної та натяжної станцій, справність ходової частини (регулюють люфт у підшипниках, сходження коліс та зазор між колодками і гальмовими барабанами), поздовжнього і поперечних конвеєрів; контролюють стан заземлення та ізоляції електропроводки.

При періодичному ТО-2 виконують операції ТО-1, крім того, знімають, розбирають, промивають, сушать, перевіряють на спрацювання ланцюг скребкового конвеєра і переставляють скребки з упорами за рухом конвеєра; зливають масло з редуктора, промивають його картер дизельним паливом, перевіряють стан підшипників, валів, шестерень та їх зачеплення, усувають виявлені несправності й заливають у картер чисте масло. Також перевіряють підшипники приводного і натяжного валів, карданне з'єднання телескопічного вала, промивають та проварюють втулково-роликові ланцюги, регулюють запобіжні муфти.


3.Технічне обслуговування машин та обладнання для прибирання та видалення гною

Для прибирання та видалення гною на тваринницьких фермах і комплексах застосовують стаціонарні механічні, гідравлічні та пневматичні системи, а також пересувні (мобільні) засоби.

За стаціонарними механічними системами передбачається щоденне і періодичне технічне обслуговування (один раз на місяць).

Щозмінне технічне обслуговування полягає в тому, що перед включенням машини піднімають перехідні містки і впевнюються у відсутності сторонніх предметів на транспортері, перевіряють наявність транспортних засобів під вивантажувальним похилим конвеєром, очищають приводну станцію та поворотні зірочки від залишків бруду та гною. Особливу увагу приділяють стану та кріпленню поворотного і натяжного пристроїв, скребків та втулок похилого і горизонтального транспортерів. Якщо скребки деформовані або поламані, виявляють причини деформації і усувають їх. Перевіряють рівень масла в редукторі, при необхідності доливають.

Після закінчення роботи конвеєр очищають від залишків гною і усувають виявлені під час роботи несправності.

Періодичне технічне обслуговування починають з виконання операцій ЩТО. Після цього перевіряють наявність і стан скребків, тягових ланцюгів. Скребки горизонтальних транспортерів при проходженні через приямок повинні нахилятися не більше 45°, не допускається їх заїдання. Знімають поворотні й натяжні зірочки, промивають у дизельному паливі, перевіряють стан манжет і підшипників, оцінюють ступінь спрацювання деталей і, при необхідності, замінюють їх. Центри вінців зірочок повинні знаходитися на відстані 60 мм від поверхні днища, а допустиме відхилення зубів зірочок від однієї площини не повинно перевищувати 10 мм.

 

Виконують мащення всіх вузлів транспортера відповідно до таблиці мащення.

Перевіряють і регулюють натяг пасів привода та ланцюгів транспортера. Натяг вважають нормальним, якщо при натисканні на кінець скребка в горизонтальному напрямі із зусиллям 200 Н ланцюг дозволяє відійти кінцю скребка на 40-50 мм . Натяг перевіряють на вільній вітці на відстані 5,5-6 м від натяжного пристрою, очищаючи спочатку канал і ланцюг від гною. Якщо подальше переміщення натяжної зірочки стане неможливим, то вкорочують ланцюг на кілька ланок і натягують його повторно.

Гідравлічні системи видалення і транспортування гною порівняно з механічними прості за будовою, їхнє технічне обслуговування полягає в очищенні та перевірці стану каналів. Рекомендується очищати канали від гною один-два рази на місяць, а періодично — один раз на три місяці промивати їх від осаду. Перед очищенням каналів знімають секції щілинної підлоги, після цього перевіряють стан дна та стінок каналів і усувають виявлені пошкодження.

При проведенні технічного обслуговування пневматичних систем видалення гною оглядають компресорну установку, регулятор тиску, кріплення різьбових деталей. Особливу увагу приділяють нормальному мащенню циліндра компресора, оскільки надлишкове мащення забруднює повітроводи і ресивер, веде до підвищеного нагароутворення, а недостатнє — знижує продуктивність і довговічність компресора. Потім перевіряють стан сальників системи охолодження і фільтрів, а також роботу вентилів керування. При необхідності розбирають, промивають у дизельному паливі, змащують і збирають їх.

Під час роботи постійно контролюють температуру компресора і тиск повітря в ресивері, а також справність запобіжного клапана. Періодично протягом зміни спускають конденсат води і масла та перевіряють герметичність фланцевих з'єднань повітроводів.

Періодично очищають компресор, видаляють накип із системи охолодження, пропарюють ресивер та повітроводи для видалення зі стінок масла.

4. Технічне обслуговування машин та обладнання для створення мікроклімату у тваринницьких приміщеннях

Для забезпечення оптимальних параметрів мікроклімату тваринницьких приміщень систематично провадять технічне обслуговування обладнання систем вентиляції та опалення: вентиляторів, повітроводів, припливно-витяжних установок, теплогенераторів, електричних, водяних, парових калориферів тощо. Розглянемо перелік робіт з технічного обслуговування основних типових груп цього обладнання.

Вентиляційне обладнання. При щоденному обслуговуванні перевіряють роботу вентиляторів, стан повітроводів, можливість регулювання їхнього перерізу засувками чи жалюзійними решітками. Своєчасно виявляють причини вібрацій, підвищеного шуму та усувають їх.

Періодичне технічне обслуговування включає операції ЩТО і, крім того, такі роботи: очищення від пилу зовнішніх частин обладнання, перевірку кріплення крильчатки вентилятора на валу електродвигуна, стан привода і повітроводів. При необхідності проводять центрування валів двигуна і вентилятора.

Перевіряють наявність мастила в підшипниках, не рідше одного разу на рік його поповнюють. Вимірюють опір ізоляції обмоток електродвигунів (не менше 0,5 МОм), через 12000 год. роботи вентилятора замінюють підшипники і манжети електродвигуна.

Теплогенератори. Перед запуском перевіряють легкість обертання вала вентилятора з крильчаткою, наявність захисної решітки на всмоктувальному повітроводі і теплопроводах, наявність палива в баці та запас води.

Періодичне обслуговування починають з виконання операцій ЩТО. Додатково до цього перевіряють справність системи керування, кріплення й положення електродів запалювання, стан контактів та пускачів, очищають і промивають паливний відстійник, знімають та розбирають розпилювач палива. Деталі промивають у дизельному паливі, перевіряють і протирають, а розпилюючий отвір очищають мідним дротом.

 При сезонному обслуговуванні додатково до операцій періодичного очищають димоходи від сажі; розбирають, чистять і регулюють паливну систему, зачищають клемні й з'єднувальні контакти.

Калорифери. При щоденному обслуговуванні перевіряють циркуляцію води через калорифер. Якщо циркуляція відсутня, то контролюють робоче положення вентилів, при необхідності видаляють повітря з верхньої частини, відкривши попередньо крани. Очищають і перевіряють контрольно-вимірювальні прилади, усувають виявлені підтікання води через з'єднання і арматуру.

Для електрокалориферів виконують операції очищення від пилу й бруду, перевіряють надійність заземлення і справність електронагрівників. При запуску в ручному режимі керування перевіряють роботу блокування захисту нагрівників від перегріву (температура на поверхні нагрівника не більше 180 °С) і відключення електрокалорифера при зупинці двигуна вентилятора.

Періодичне обслуговування включає всі операції ЩТО і додаткові: очищення оребрення калорифера і жалюзійних решіток припливно-розподілювальних повітроводів, перевірку стану поверхні повітроводів та патрубків. Виявлені механічні пошкодження (погнутість, вм'ятини, наскрізні отвори) усувають, деталі з пошкодженою різьбою замінюють. Контролюють справність нагрівальних трубок і пластин, точність показів приладів теплового контролю й справність апаратури керування та захисту, а також перевіряють стан захисних решіток і робочого колеса вентилятора.

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий