Виробниче навчання урок№3 07.05.2024

 

Добрий день, учні групи № 14  


 ДНЗ "Знам'янський професійний ліцей".                           

В нас з вами   виробниче навчання   ОЧНО але для дистанційників  матеріал на блозі.                                                                                                                                                                                07.05.2024


ТЕМА  ПРОГРАМИ   Виконання робіт на технологічному обладнанні, машинах і механізмах для тваринницьких ферм.


Тема уроку: Підготовка обладнання та машин  на тваринницьких фермах.

Інструктаж за змістом занять, безпеки праці, організації робочого місця. Ознайомлення з технологічним обладнанням, машинами та механізмами для підготовки і роздачі кормів, прибирання, транспортування та утилізації гною, обладнанням для приготування і роздавання регенерованого молока або замінника незбираного молока (ЗНМ); водо- і теплопостачанням ферм; загальнофермерськими машинами і обладнанням.





Мета роботи. : Вивчити призначення, будову, роботу, основні регулювання кормороздавачів. Закріпити знання з будови, роботи, регулювань, підготовці машин до роботи, налагодження насосів, водопровідної арматури на відповідний режим роботи. Закріпити знання з будови, роботи, регулювань, підготовці машин до роботи, налагодження подрібнювача на відповідний режим роботи.

Техніка безпеки :

1. Завдання необхідно виконувати на своєму робочому місці.            2. Користуватися можна лише справним інструментом, ключі повинні відповідати розмірам гайок, що відгвинчуються.          3. Перед початком роботи необхідно переконатися в надійному закріпленні об’єкта огляду.

Закріпити знання з будови і технологічного процесу роботи машин і обладнання на тваринницьких фермах. Навчитися готувати їх до роботи.

 Матеріали та обладнання. Кормороздавачі КТУ-10 А, РВК – Ф – 74, домкрат, комплект ключів, мірна лінійка. 

Техніка безпеки. Пересувні і стаціонарні кормороздавачі. Пересувні кормороздавачі повинні мати справну гальмову систему, захисні кожухи ланцюгової і карданної передач. При агрегатуванні з косаркою та на роздаванні кормів, на поворотах слід виключати карданну передачу. З'єднувальні муфти і ланцюгові передачі стаціонарних кормороздавачів повинні мати захисні кожухи. Регулювання і ремонт слід виконувати лише після повної зупинки машини. Змащувати і регулювати машини, які агрегатуються з трактором, дозволяється лише тоді, коли двигун трактора не працює.

1.При використанні мобільних тракторних кормороздавачів забороняється: робити різкі повороти (під кутом понад 15º) , розвертати трактор відносно його поздовжньої осі на 45º, перевозити людей у кузові чи бункері кормороздавача, проштовхувати корм чи очищати бункер, коли увімкнені робочі органи.

2.Під час роботи коливального (вібраційного ) типу забороняється стояти біля торців жолоба, що коливається.

3.На задньому борту повині бути надписи про обмеження вантажопідйомності, швидкості транспортування, на передньому – надпис : «Очистка і технічне обслуговування при працюючому двигуні трактора забороняється».

4.При обслуговуванні кормороздавача користуватися «Правилами техніки безпеки в тваринництві.

 5.Використовувати кормороздавач тільки по призначенню. 6.Подавати сигнал перед включенням робочих органів. 7.Швидкість поздовжнього транспортеру регулювати тільки після зупинки агрегату і виключення ВВП.

 8.Працювати тільки справним інструментом. На зупинках кормороздатчик гальмувати зупиночними гальмам

 

Література. 1. Підбірка матеріалу по даній темі. 2. Посібник-практикум з механізації виробництва продукції тваринництва / I.І. Ревенко, В.М.Манько, С.С. Зарайська та ін. / За ред. І.І.Ревенка. - К.: Урожай, 1994 -288 с

 КАРТКА ЗАВДАННЯ ПІДПИСАТИ ДЕТАЛІ ЗА НОМЕРАМИ

 


Теоретичні відомості. Кормороздавач тракторний універсальний КТУ-10 Кормороздавач тракторний універсальний КТУ-10 призначений для транспортування і вигрузки під час руху в годівниці зміляної листястебельної маси (кукурудзи, злакових і бобових трав, сіна, силосу, сінажу і ін.) в літніх таборах. У вигульних площадках і в корівниках з кормовим проходом шириною не менше 2 м і висотою годівниць не більше 0,75 м. Крім того може використовуватись для обслуговування кукурудзо і силосозбиральних машин, перевезення різних сільськогосподарських вантажів і в якості бункера дозатора. Рис:1 — кузов; 2,3,4 — бітери верхний, середній, нижній; 5 — натяжний пристрій; 6 — транспортери поперечні; 7 — вал карданний; 8 — сниця; 9 — передача ланцюгова; 10 — транспортер додатковий; 11 — колеса ходові; 12 — транспортер кузова повздовжній; 13 — натяжний пристрій повздовжнього транспортера. Агрегатується КТУ-10 з тракторами МТЗ-80/80 Л, МТЗ-82/82Л, приводиться від ВВП трактора. Обслуговує машину одна людина. шок з іншими кормами в годівниці тваринницьких приміщень, вигульних майданчиків і літніх таборів. Може бути використаний також для перевезення різних сільськогосподарських вантажів з розвантаженням їх через задній борт чи як живильникдозатор у технологічних лініях кормоприготування та при завантаженні сховищ кормів. Основними структурними елементами кормороздавача є ходова частина ,рама , поздовжній транспортер , кузов , 3 бітери і поперечний транспортер . Ходова частина складається з передніх та задніх коліс, днища з підвіски і тягово-зчіпного пристрою.Вона включає раму зварної конструкції, передню і задню вісі, ресори від автомобіля ЗІЛ-130 і причіпний пристрій. Рама виконана з Уподібних гнутих пофілів. В верхній частині її приварані опори з отворами для кріплення днища. До лонжеронів рами прикріплені кронштейни ресор. Днище є несучою базою роздавача, до якого підвішені передні та задні осі з колесами. Передня і задня вісь виготовленні з стальних труб, в які вварені цапфи. Кожне колесо обертається на двух конічних підшипниках. На цапфах задньої осі є фланці для кріплення гальмівних барабанів. Підвіскою є напівеліптичні листові ресори. Приводні механізми — це кардан, вал привода, редуктор, проміжний вал та приводи поздовжнього і поперечного транспортерів. Привод поздовжнього транспортера здійснюється кривошипно-шатунним та храповим механізмами і забезпечує зміну величини ходу та напрямку руху транспортера. Подача транспортера та напрямок його руху залежать від положень ексцентрикового диска, робочої і фіксувальної собачок по відношенню до храпового колес а. Поздовжній транспортер являє собою чотири замкнених контури втулково-роликових ланцюгів з кроком 38 мм або кругло ланкових ланцюгів 9×27 мм з приєднаними до них скребками. Робочими органами для вивантажування кормів з кузова і подавання їх в годівниці є подавальний і вивантажувальний транспортери та гребінчасті бітери.Подавальний транспортер планчастого типу встановлений на дні кузова. Вивантажувальний транспортер стрічковий змонтований на рамі кормо- вивантажувального пристрою у передній частині кузова. Для завантаження корму в високі годівниці кормороздавач може комплектуватись похилим транспортером. Натяг полотна транспортера здійснюється за допомогою гвинтового натяжного пристрою. Прогин нижньої вітки поздовжнього транспортера повинен становити 60 -80 мм. Всі робочі органи кормороздавача приводяться в дію від валу відбору потужності трактора. Норму видачі корму регулюють за допомогою кривошипно-шатунного механізму з храповим колесом. Для цього фіксатор кожуха храпового колеса необхідно встановити на секторі порти відповідної поділки згідно таблиці. При цьому кормороздавач необхідно зупинити, а вал відбору потужності трактора-виключити. При роботі на два боки видача маси на один бік буде вдвічі меншою, ніж при роботі на один бік. Для роздавання кормів на обидві сторони додатковий транспортер демонтують і знімають заслінку з лівого вікна вивантажувального транспортера. Роздача з використанням додаткового транспортера можлива тільки на праву сторону. В цьому випадку два полотна вивантажувального транспортера замінюють одним та переставляють ланцюг привода. Для зміни напрямку руху вивантажувального транспортера міняють ланцюговий контур. Натяг ланцюгів повздовжнього транспортера і стрічок вивантажувального та допоміжного транспортерів регулюють натяжними гвинтами. При роботі з додатковим похилим транспортером кут похилу його регулюють зміною довжини підтримуючого ланцюга залежно від висоти годівниць. У боковинах кузова є бітери, що забезпечують розпушування та рівномірне подавання корму на поперечний транспортер. Поперечний транспортер має два натягнених на валки стрічкових контури, які подають корм у годівниці (на один або два боки). Кормороздавач обладнаний колодковими галь - мами з гідравлічним приводом і гальмом для стоянки. Робочий процес виконується у такій послідовності. Завантаження корму в роздавач здійснюється від косарки-подрібнювача навантажувачами або транспортерами кормоцеху. Після доставки до місця годівлі тварин тракторист включає ВВП трактора і роздавач, рухаючись вздовж годівниць, видає корм на один або два боки. При цьому поздовжній транспортер переміщує корм, що знаходиться на ньому, до бітерів. Останні зчісують, розпушують і скидають корм на поперечні транспортери, які подають його до годівниць. Поздовжній транспортер приводиться в дію шатунно-храповим механізмом , який дозволяє змінювати норму видачі корму. За один оберт вала нижнього бітера шатун здійснює подвійний хід (вперед — назад). Робоча собачка шатуна, знаходячись у зачепленні з храповим колесом, повертає його на певний кут. Оскільки храпове колесо жорстко з'єднане з валом поздовжнього транспортера, останній також переміститься на певну відстань вперед і подасть корм до бітерів. Якщо ексцентриковий диск повернути проти годинникової стрілки, він перекриє частину зубців храпового колеса і собачка поверне його на менший кут. Внаслідок цього зменшиться подача поздовжнього транспортера. Норму видачі корму в межах від 6 до 72 кг/м довжини годівниці регулюють зміною швидкості руху повздовжнього транспортера за допомогою храпового механізму і робочої швидкості руху трактора в межах 1,7…2,6 км\год. Один тракторист на тракторі класу 1,4 кН з роздавачем КТУ -10 А може обслуговувати 400-800 голів. КТУ-10А на відміну від КТУ-10, має більш вдосконалену конструкцію блоку літерів та його приводу, збільшує подачу на 13%. Затрати на технічне обслуговування знижені на 7%, а загальна металоємність – на 18%. Операції налагодження кормороздавача КТУ-10. У процесі наладки мобільного кормороздавача КТУ-10А регулюють натяг ланцюгів повздовжнього транспортера гвинтами, розміщеними в кінці кузова, а також стрічок поперечного конвеєра. При правильно відрегульованому натягу стрічка (стрічки) не має сповзати в бік і не пробуксовувати. Після цього регулюють натяг приводних ланцюгів (за допомогою натяжних зірочок): спочатку щодо правого конвеєра (у випадку роздвоювання на два боки), потім бітерів, повздовжнього та поперечного конвеєрів. Натяг полотен поперечного транспортера регулюють натяжним пристроєм. Для цього ,відвернув контргайку на болту натяжного пристрою, повертають її змінюють довжину вільного кінцю болта. Натяг вважається нормальним, якщо стріла прогину складає 120…200 мм у ланцюгу поздовжнього транспортера, 35…55 у ланцюгу привода поперечного транспортера, 10…17 у ланцюгу від редуктора до валу привода літерів, 20…40 – у ланцюгу привода нижнього бітера, 12…20 – в інших ланцюгових передачах. Слід пам'ятати, що надмірний натяг спричиняє прискорене спрацювання ланцюгів, зірочок, підшипників,валів та осей. Перевіряють сходження передніх коліс і в разі потреби регулюють його, змінюючи довжину тяг поворотного пристрою. Для цього встановлюють кормороздавач на рівному майданчику так. щоб передні колеса зайняли положення, відповідне прямолінійному переміщенню машини. На рівні передньої осі розташовують спеціальну розсувну лінійку між краями ободів коліс і вимірюють відстань за шкалою. Далі перекочують машину вперед,поки лінійка опиниться ззаду передньої осі на тій же висоті від поверхні майданчика. Відстань між ободами ззаду повинна бути на 1,5-3 мм більшою, ніж с переду. Для перевірки та регулювання гальмівних колодок колесо піднімають над землею, прокручують його і повертають ключем головку ексцентрика передньої колодки доти, поки колесо не загальмується. Після цього повільно відпускають головку в зворотному напрямку, поки колесо не не почне рухатись назад. Далі регулюють гальма іншого колеса. На завершення перевіряють, чи не гріються гальмівні барабани під час роботи кормороздавача. На замовлення кормороздавач може комплектуватись додатковим транспортером, що дозволяє вивантажувати зелену масу в силосні ями та роздавати корм на вигульних майданчиках. Кормороздавач КТУ-10 А більш досконалий в порівнянні з КТУ-10,а саме: - Використовується калібрувальний ланцюг СК-9-27 поздовжнього транспортера для збільшення працездатності і довговічності в агресивному середовищі; - Роздільний привід бітерів і поздовжнього транспортера, що зменшує загрузку на привідні ланцюги, зпростило переобладнання машини для розвантаження назад; - Змінена конструкція бітерів (використовується два бітери однакового діаметру, вісі їх зміщенні по горизонталі),це зпростило данний вузол, забезпечило рівномірне навантаження на обидва бітери та надало рівномірну подачу корму; - Внесені зміни в конструкцію повздовжнього транспортера, які підвищили його надійність; - Змінена конструкція храпового механізму подачі поздовжнього транспортера.

Правила експлуатації Перед початком експлуатації необхідно обкатати роздавач і підготувати його до роботи. Щоб почати обкатку потрібно виконати підготовчі операції. Обкатують машину 15…25 хвилин спочатку на понижених ,а потім на нормальних обертах ВВП. Після цього перевіряють гальмівну систему, відсутність заїдання механізмів. Кормороздавач завантажують рівномірно по всій площі кузова. Слідкують за розмірами часток : сінаж -15-30 мм, інший корм 30-60 мм. Маса чаток з довжиною більше 150 мм не більше 5 % від маси корму. При роботі разом з збиральною машиною кормороздавач завантажують через передній або бічний борти. Слідкують , щоб в з кормом не попадало каміння, металеві предмети та ін. корм роздають на необхідній передачі трактора, ВВП включають в момень коли роздавач порівняється з годівницею. Рівномірність подачі корму бітерним механізмом залежить від рівномірності завантаження кузова, від властивостей і стану завантаженого корму. Закінчивши роздавання кардан встановлюють в транспортне положення. З'єднують кардан з ВВП трактора лише перед розвантаженням кормороздавача.

При мінусових температурах збільшується можливість поломки деталей. 1-Перед рухом машини з місця після довгої стоянки перевірити чи не примерзли шини до грунту. 2- Перевірити і при необхідності очистити від снігу і льоду ручний привід гальмі і запобіжну муфту. Не допускати обмерзання цих механізмів. 3- Перед поїздкою прокрутити механізм кормороздавача (ломіком за вилку кардану ) до зміщення скребків; при цьому перевірити шарнірність ланцюгів поздовжнього і стан поперечного транспортерів. Встановивши мінімальну швидкість транспортера, з'єднати кардан з ВВП і в холосту прокрутити механізми від трактору на пртязі 10-15 хвилин (до появи нормального зчеплення). 4-Після роботи негайно очистити в теплому приміщенні кормороздавач (особливо кузов і поперечний транспортер) від залишків корму. Натяжний пристрій транспортера КТУ-10 : 1- Боковина; 2- гайка; 3- натяжник; 4-штир; 5-транспортер Кінематична схема кормороздавача КТУ-10 1-додатковий транспортер;2-шариковий підшипник № 11207; 3,21 – ланцюг ПР-25,4-5000; 4,16,20 - ланцюг ПР-19,05-2500; 5- ланцюг ПРД-38-3000 із скребками; 6- роликовий підшипник; 7- натяжний пристрій; 8- колесо заднє; 9- кулісний механізм; 10- шариковий підшипник № 1508; 11- бітер; 12- роликовий підшипник №7507; 13- колесо переднє; 14- роликовий підшипник; 15, 22- транспортери вивантажувальні; 17- роликовий підшипник №7508; 18- шариковий підшипник №11207; 19- карданний вал. Схема мащення кормороздавача КТУ-10 Карта мащення кормороздавача КТУ-10. Місце мащення (номер позиції) Кількість точок мащення Мастило масло Періодичність мащення Голчасті підшипники карданних з'єднань 21 2 Трансмісійне масло ТЭп-15 ГОСТ 23652-79 Через кожні 20…24 год роботи Телескопічне з'єднання20 1 Солідол С ГОСТ 4366-76 Те ж Підшипники натяжних зірочок 24 3 Те ж –

 

Безпека під час заготівлі, приготування та роздавання кормів

До роботи на цих машинах допускаються особи, знайомі з їх будовою, правилами експлуатації й безпеки. Не можна допускати до роботи на машинах неповнолітніх, а також присутності сторонніх осіб поблизу машин, які працюють. На машинах не дозволяється працювати в широкому одязі з довгими полами, широкими рукавами, у фартухах. Жінки, які працюють на машинах, повинні прибирати волосся під головний убір, а хустку пов'язувати так, щоб у неї не було вільно звисаючих кінців спереду.

Перед вмиканням двигуна потрібно провернути робочі органи машини руками, щоб переконатися, що всередині закритих кожухів немає сторонніх предметів. Перед пуском машину старанно оглядають. Перевіряють її справність, міцність кріплень, ланцюгових і ремінних передач, щоб не було в кожухах сторонніх предметів. При подачі кормів у бункер стежать, щоб разом з ними не потрапили тверді предмети.

Труби й циклони очищають від кормів, які в них набилися, тільки при зупиненій машині, виключивши можливість її самовільного пуску. Закріплювати і регулювати ножі у різальному апараті потрібно тільки при фіксації робочого органу металевим стрижнем. Для виключення можливості випадкового пуску машини, крім зупинки двигуна, слід відключити вимикач і на нього повісити табличку з написом "Не вмикати! Техогляд".

Робочі місця, розташовані від рівня підлоги на висоті понад 1 м, повинні мати бар'єри висотою не менше 1м. Східці драбин і металеві майданчики виконують з рифленої сталі. Особливо небезпечно працювати на силосорізках, січкарках, коренерізках, картоплем'ялках, молоткових дробилках та інших кормоприготувальних машинах з механічним або електричним приводом.

Подавати в машину корми для подрібнення необхідно рівномірно, спеціальними натискними пристроями (вили, лопата), а не руками. Вигрібати подрібнену масу з-під барабану потрібно вилами, граблями або лопатою.

При подрібненні сухих кормів (зерна, соломи, стебел кукурудзи, сіна тощо) потрібно мати протипожежні засоби. У приміщенні, де мелють, забороняється курити і користуватися відкритим вогнем.

Основна вимога безпечної праці при роботах в приміщеннях кормоцехів - наявність у них активнодіючої вентиляції і застосування для приводу машин електродвигунів у пиловибухозахисному виконанні.

Використовуючи машини й установки для теплової обробки кормів, кришки запарювальних чанів перед нагріванням щільно закривають. Відкривають кришки чанів з готовим продуктом і знімають їх, оберігаючись від опіків. При виконанні цих робіт працюють у спецодязі й окулярах. Відкриті частини викидної труби запарника огороджують, а саму трубу відводять у безпечне місце.

Для безпечного обслуговування запарювальних чанів великої висоти і місткості необхідно застосовувати драбини і захисні огородження люків.

На паровому котлі кормозапарника і водонагрівальних котлах повинно бути справне водомірне скло, діючий манометр і запобіжний клапан. Не можна допускати, щоб тиск у котлі кормозапарника і водонагрівального котла перевищував 0,25-0,4 атмосфери, а рівень води в котлі повинен бути вище 2/3 його висоти, але не нижче нижньої позначки.

Парові котли з робочим тиском більше 68,64 кПа (0,7 кгс/см2) до пуску в експлуатацію реєструють у місцевих органах державного нагляду за охороною праці. Адміністрація господарства повинна забезпечити періодичне технічне переосвідчення парових котлів.

Роздавання кормів тваринам і птиці на фермах, прибирання гною - найбільш трудомісткі операції. Для їх механізації на фермах застосовують у середині приміщення стаціонарні кормороздавачі, транспортери ТВК-80А. Застосовуються також і мобільні тракторні кормороздавачі - КТУ-3, КТУ-10, ПТУ-10К.

Для видалення гною з механічних засобів використовуються транспортери всіх модифікацій ТСН, а для транспортування гною - тракторні візки і пневмоустановки типу УПН-15. При експлуатації внутрішнього фермського транспорту і транспортерів необхідно бути особливо уважними і суворо дотримуватися встановлених правил безпеки праці.

Нормальна і безпечна робота мобільних кормороздавачів може бути забезпечена наявністю відремонтованих під'їзних шляхів і достатньою шириною кормового проходу. Відстань між годівницями повинна бути не менше 2м, а від опорних колон до середини проїзду - не менше 1,3м. Забороняється робити повороти трактора відносно продовжної вісі роздавача на кут більше 45о. Забороняється при транспортері, який працює, пропихати корм і очищувати бункер, а також перевозити людей в бункері кормороздавача.

Під'їзд пересувного навантажувача до стаціонарного кормороздавача необхідно позначити надписами "В'їзд" і "Виїзд" з додатковими стрілками, які вказують маршрут руху.

Транспортери великої довжини обладнують приладами для їх зупинки з будь-якої точки робочої зони.

Пуск транспортера здійснюють тільки після подачі умовного сигналу. Відповідно до ОСТ 46.3.2.196-85 прибирання гною в приміщеннях з безприв'язним утриманням тварин необхідно проводити за відсутності тварин. У місцях проходів гноєприбиральні транспортери необхідно закривати щитами. Люки для проходу гною на похилий транспортер загороджують перилами зі стальних труб висотою не менше 1,2м.

У тваринницьких приміщеннях, де для видалення гною застосовують самосплавний спосіб або гідрозмив, необхідно звертати особливу увагу на цілісність і надійність кріплення решітчатих настилів.

При необхідності проведення робіт в колодязях або гноєнакопичувачах головний інженер повинен видати робочим наряд у письмовій формі і провести цільовий інструктаж.

Бригада для роботи в колодязі повинна складатися не менше, ніж із 3-ох чоловік: 1-й - для роботи в колодязі або в гноєнакопичувачі, 2-й - для роботи на поверхні, 3-й - для спостереження і при необхідності надання допомоги. Бригада забезпечується таким інвентарем: запобіжними поясами з наплічними ременями і кільцями на їх перетині, канатом довжиною на 3м більше від глибини колодязя, фільтруючим протигазом з коробкою марки КД або шланговим протигазом ПШ-2, захисним комбінезоном, гумовими рукавицями і гумовим взуттям, акумуляторним ліхтариком напругою не більше 12 









Комментариев нет:

Отправить комментарий