Добрий день, учні групи № 14
ДНЗ "Знам'янський професійний ліцей".
За допомогою цього блогу, ми будемо з вами здійснювати
дистанційне навчання з предмету : "Машини і обладнання"
02.02.2024
ТЕМА ПРОГРАМИ :Технічне обслуговування обладнання та машин.
Лабораторно - практичні заняття:
Тема уроку:№23 Ознайомлення з правилами роботи приводних станцій, транспортерів, транспортерів, редукторів, моторів - варіаторів.
Посилання на електронний підручник
http://rodak.if.ua/mot/teoria/tema_4.htm
Варіатор, з'єднаний з електродвигуном -
називається мотор-варіатором. Також до мотор-варіатору може бути
приєднано будь-який тип редуктора, що дозволяє збирати великий спектр
електроприводів у відповідності з будь-якими вимогами клієнта.
Варіатори
призначені для плавної зміни швидкості обертання вихідного валу. Діапазон зміни
швидкості обертання мотор-варіатора залежить від типу варіатора. Основною
перевагою варіаторів є можливість безступінчатого зміни передавального
відношення, що робить їх незамінними коли немає можливості використовувати
частотні перетворювачі. Сучасні технології виробництва дозволяють добитися
високої надійності і великого терміну служби мотор-варіаторів з мінімальним
технічним обслуговуванням.
Основні
характеристики:
- Відсутність вібрацій;
- Доступні обидва напрямки
обертання;
- Високий коефіцієнт корисної дії
(ккд) – 84% при максимальній швидкості.
Механічний редуктор (від лат. reductor — той що відтворює рух) — механізм на основі однієї або більше передач зачепленням, що входить у приводи машин і служить для збільшення крутного моменту разом із зниженням кутової швидкості веденого валу. У редукторах застосовують зубчасті передачі, ланцюгові передачі, черв'ячні передачі та використовують їх у різних поєднаннях — черв'ячні і зубчасті, ланцюгові та зубчасті і т. д. Існують комбіновані приводи, в яких редуктор компонують із варіатором.
Редуктором називають пристрій, що перетворює високу кутову швидкість обертання вхідного валу у меншу на вихідному валі, підвищуючи при цьому, крутний момент. Пристрій, який перетворює малу кутову швидкість у вищу називають мультиплікатором.
Редуктор зі ступінчастою зміною кутової швидкості називається коробкою передач, із безступінчастою — варіатор.
Циліндричний одноступінчастий редуктор | Двоступінчастий циліндрично-черв'ячний редуктор | Планетарний редуктор |
Основні параметри редукторів
Споживчі характеристики редукторів визначаються наступними параметрами
кінематичними:
- передавальним відношенням u;
- частотою обертання вихідного вала n;
динамічними:
- допустимими крутним моментом та консольним навантаженням на вихідному валу;
- коефіцієнтом корисної дії η (ККД).
Типи редукторів
Циліндричні редуктори
Циліндричні редуктори використовуються для передавання обертального руху між паралельними або співвісними валами за допомогою циліндричних зубчастих передач. Вони мають високий ККД (0,94...0,98 на один ступінь) і великий ресурс роботи (36000...50000 год). Можуть використовуватись у швидкохідних машинах (частота обертання вхідного вала 60 с-1 а у спеціальних редукторів до 200 с-1).
Недоліки цих редукторів: підвищені вібрації, що знижуються використанням косозубих та шевронних передач, великі габарити при великих передаточних відношеннях.
Виконання:
- одноступінчасті (u = 1,6...8,0)
- з вертикальним розміщенням зубчастих коліс;
- з горизонтальним розміщенням коліс;
- двоступінчасті (u = 7,1...50)
- горизонтальні тривісні;
- горизонтальні із співвісними колесами
- горизонтальні із роздвоєним швидкохідним ступенем;
- горизонтальні із роздвоєним тихохідним ступенем;
- вертикальні тривісні;
- триступінчасті (u = 25...250).
Конічні редуктори
Конічні редуктори служать для передачі обертального руху між осями, що перетинаються (зазвичай під прямим кутом). ККД становить 0,90...0,96 на один ступінь. Використовуються в основному одноступінчасті конічні редуктори, багатоступінчасті виконують комбінованими, переважно конічно-циліндричними. Діапазон передавальних відношень конічного ступеня i = 2...6,3. Рівень вібрацій дещо вищий ніж у циліндричних редукторів, зниження вібрацій досягають виконанням зубців тангенціальними або коловими.
До недоліків конічних редукторів слід віднести великі габарити, високу трудомісткість і вартість виготовлення, пов'язані із необхідність регулювань при складанні, а також, підвищені вимоги до несучої здатності підшипників через переважно консольне виконання ведучого валу.
Виконання:
- одноступінчасті (u = 2...6,3)
- з горизонтально розташованим веденим валом;
- з вертикально розташованим веденим валом;
- двоступінчастий конічно-циліндричний (u = 6,3...40)
- з горизонтально розташованим тихохідним валом;
- з вертикально розташованим тихохідним валом;
- з вертикально розташованим швидкохідним валом;
Черв'ячні одноступінчасті редуктори типу Ч
Черв'ячні редуктори на основі черв'ячної передачі забезпечують крутні моменти на тихохідному валу до M = 850000 Н·м, передавальні відношення в діапазоні u = 8...80. Корпуси черв'ячних редукторів виконують з ребрами охолодження та вентилятором, розміщеним на валу чев'яка. У залежності від варіанту конструкції тихохідні вали бувають однокінцевими і двокінцевими. Черв'ячні редуктори передають рух між валами, що перехрещуються під прямим кутом.
Виконання:
- одноступінчасті (u = 8...80)
- з нижнім розміщенням черв'яка;
- з верхнім розміщенням черв'яка;
- з вертикальним розміщенням черв'яка;
- з горизонтальним (боковим) розміщенням черв'яка;
- двоступінчасті
- циліндрично-черв'ячні (u = 16...200);
- черв'ячно-циліндричні (u = 25...250);
- двочерв'ячні (u = 63...4000).
До переваг можна віднести:
- здатність створювати великі передаточні числа ;
- компактність передачі ;
- плавність та безшумність у роботі ;
- самогальмівна передача(передає крутний момент тільки в одному напрямі, від черв'яка до черв'ячного колеса) ;
- постійне передаточне число ;
Недоліки:
- низький ККД;
- z = 1 η = 0.6...0.75 ;
- z = 2 η = 0.8...0.85 ;
- z = 4 η = 0.85...0.95 ;
- нагрів передачі при роботі ;
- недоцільність використання таких передач для великих потужностей (≤сотен кіловат);
- необхідність використання кольорових металів для зменшення тертя.
Планетарні і хвильові редуктори
У планетарних редукторах використовуються планетарні передачі, у яких осі певних коліс (сателітів) закріплені на рухомій деталі. Їх ККД досить високий (0,9...0,95). Такі редуктори мають різне конструктивне виконання у залежності від того, який тип передачі використовується (зубчасті циліндричні зовнішнього зачеплення, зубчасті циліндричні внутрішнього зачеплення, конічні зубчасті), яке з центральних коліс є нерухомим та ін.
Перевагою планетарних редукторів є мала питома матеріаломісткість при достатній навантажувальній здатності і довговічності у зв'язку з багатопарним зачепленням (потужність передається у декілька потоків).
Редуктори на основі хвильової передачі можна розглядати як різновид планетарного редуктора на основі гнучкого проміжного колеса. Передаточні числа хвильових редукторів складають u = 80...300 і більше. Такі редуктори мають високу навантажувальну здатність у зв'язку з багатопарністю зачеплення.
Мотор-редуктори
Мотор-редуктор це агрегат, що суміщає в одному корпусі електродвигун і редуктор. Це дозволяє добитися більшої точності взаємного розміщення валів редуктора і електродвигуна та зменшення кількості деталей.
Серійно випускаються мотор-редуктори:
- циліндричні двоступінчасті співвісні типу МЦ2С (крутний момент на тихохідному валу М = 125...1000 Н·м, частота обертання тихохідного вала n = 28...180 об/хв);
- планетарно-зубчасті, двоступінчасті типу МП32 (М = 125...1000 Н·м, n = 18...90 об/хв);
- хвильові горизонтальні типу МВ3 (М = 90...1000 Н·м, n = 5,8...18 об/хв)
|
|
||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий