Урок №3 Агротехнології

 ДОБРОГО ДНЯ УЧНІ ГРУПИ  №34                                                                          

ДНЗ "Знамянський професійний  ліцей"

За допомогою цього блогу ми будемо вивчати предмет Агротехнології

ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДРУЧНИК "АГРОТЕХНОЛОГІЇ"  http://www.e-litera.com.ua/upload/pto/pto-agrotech.pdf                        

ТЕМА ПРОГРАМИ: Вступ. Основи агрономії                                                                  

Тема уроку:№3 Поняття про рослину як живий організм

Домашнє завдання - Опрацювати матеріал, скласти опорний конспект

Для створення органічної речовини, в якій акумульована сонячна енергія, необхідна для підтримання життєдіяльності усіх живих  організмів, рослини   повинні забезпечуватися певними речовинами і потоками енергії, що дістали назву факторів життя.                                                                                               Це — вода,поживні речовини, повітря, які називають земними або матеріальними факторами, та світло і тепло — космічні або кліматичні фактори

Рослина – це цілісний організм, якому, як і будь-якій іншій живій істоті, притаманне живлення,дихання, обмін речовин, ріст, розвиток і розмноження.           Рослини самі створюють органічні речовини з неорганічних. Процес засвоєння рослинами вуглекислого газу з атмосфери має назву повітряне живлення. .

Рослини самі створюють органічні речовини з неорганічних.Такий тип живлення називають автотрофним. Їхні клітини містять хлорофіл, здатний вловлювати сонячні промені та засвоювати їхню енергію. 

Рослинам доступна енергія Сонця, яку вони засвоюють завдяки фотосинтезу Фотосинтез – унікальний природний процес, завдяки якому рослини перетворюють неорганічні речовини навколишнього середовища (вуглекислий газ і воду) в органічні, використовуючи енергію сонця. При цьому в навколишнє середовище виділяється кисень. Інші організми – тварини, гриби, більшість бактерій – використовують для власного живлення готову органічну речовину, створену рослинами

Фотосинтез рослин

Воду для здійснення фотосинтезу рослини отримують переважно з ґрунту, а вуглекислий газ – з повітря.

Процес засвоєння рослинами вуглекислого газу з атмосфери має назву повітряне живлення.

Усі процеси життєдіяльності рослини відбуваються лише за наявності води. Рослини зазвичай поглинають багато води, але безпосередньо для утворення органічних речовин використовують лише незначну її кількість
Основна маса води випаровується.Випаровування води – це виділення з рослини водяної пари. Воду випаровують усі частини рослини, а найінтенсивніше – листки. Рослини ростуть, поступово збільшуючись у розмірах. Як й інші організми, вони розмножуються.  Рослини від інших організмів відрізняються також своєю будовою.     Організм більшості рослин складається з органів.
Орган – це частина організму, яка має певну будову та виконує певні функції.         
Органами рослини є пагони та корені. Пагін складається зі стебла та розміщених на ньому листків і бруньок.

Корені та пагони – це вегетативні органи рослини. Вони виконують функції росту, живлення, обміну речовин, виділення продуктів обміну тощо, тобто здійснюють різноманітні процеси життєдіяльності рослини.

Квітка, плід і насінина – генеративні органи квіткових рослин. Вони забезпечують насінне розмноження. Квітка – це вкорочений та видозмінений пагін. У квітці формуються статеві клітини, що забезпечують утворення насіння.

1.     Органи рослин поділяють на вегетативні і генеративні. До вегетативних належать: корінь, стебло та листок, до генеративних - квітка, плід, насіння. Вегетативні органи забезпечують ріст і живлення рослини, генеративні - статеве, відтворення і розмноження.

Основні вегетативні органи закладено вже у зародку насінини. За сприятливих умов температури й вологості насіння поглинає воду і, якщо є досить повітря, проростає. Першим проростає корінь, який прориває спермодерму і занурюється в ґрунт.

Завдяки цьому молодий паросток закріплюється в ґрунті і поглинає воду з розчиненими в ній солями. Відразу за коренем починає рости пагін. Спочатку він вигнутий і розсуває ґрунт своїм вигином, потім розпрямляється і виносить на поверхню сім'ядолі і бруньку. Сім'ядолі зеленіють і певний час виконують функцію листків. Брунька продовжує рости вгору, утворюючи стебло і перші справжні листки (ювенільні), які мають іншу форму, ніж листки дорослої рослини. Межу між коренем і стеблом називають кореневою шийкою. Частину стебла між кореневою шийкою і сім'ядолями називають гіпокотилем (підсімядольним коліном), а ділянку між сім'ядолями і першим справжнім листком - епікотилем (надсім'я-дольним коліном).

 

Домашнє завдання:  записати конспект.

Комментариев нет:

Отправить комментарий